UPDATE: Mijn nieuwe health- en sportroutine – 3 maanden later.

IMG_5214

Hoe is het het nu? Houd ik het nog vol? En wat is het resultaat tot nu toe? Deze en andere vragen beantwoord ik vandaag in dit artikel. In mei vertelde ik jullie meer over mijn nieuwe ‘lifestyle’ en inmiddels zijn we al een aantal maanden verder. Vandaag vertel ik je alles over de stand van zaken, of beter gezegd: lijf! 

Op 1 april begon ik er mee: gezonder leven, sporten en bewuster met mijn voeding omgaan. Ook veranderde ik van sportschool om zo weer plezier en een doel te gaan sporten.

Eerlijk gezegd gaat het best wel goed. Ik ga minimaal twee keer per week sporten. Oké het is niet altijd super leuk meer maar leuk genoeg om te gaan ;). Naast het sporten in de sportschool ben ik nu sowieso sneller geneigd om te bewegen. Zo pak ik nu vaker de fiets, wandel ik een eind of doe ik thuis een workout. Oh, en ondertussen heb ik ook nog meegedaan aan een obstakelrun van 7 kilometer. Dat is zelfs voor herhaling vatbaar

Qua eten gaat het ook best wel prima. Natuurlijk heb ik ook regelmatig mijn cheatmomenten waarop ik geniet van ijs, chocolade, chips en andere dingen die iets minder fantastisch zijn voor je lijf. Toch weet ik hier nu wel bewuster voor te kiezen en van te genieten. Ik probeer echt te kijken naar waar ik zin in heb. Als ik bijvoorbeeld al een hele week zin heb in chocolade, kan ik beter één keer bewust genieten van die chocolade in plaats van het mezelf verbieden en andere dingen gaan eten. Tja, misschien denk jij hier anders over maar dit is wat voor mij werkt. Dat verschilt misschien per persoon.
Mijn eiwit-inname is trouwens flink verhoogd. Dit om mijn spiermassa te kunnen vergroten. En ik moet zeggen, dat is nog weleens lastig hoor. Ik probeer af en toe een shake maar die waterige substantie met zo’n chemische smaak veroorzaakt vaak neigingen tot kokhalzen… Niet zo prettig dus. Ik probeer het dan ook vooral te halen uit kwark, kipfilet en ei. Daarnaast vul ik het tussendoor nog weleens aan met een smartbar van Body & Fitshop.

Na een aantal weeg- en meetmomenten zijn de resultaten best wel positief! Er is een paar kilo af, mijn vetpercentage en vetmassa zijn omlaag en ook mijn metabolische leeftijd en viscerale vetwaarde zijn omlaag! Woohoo! Al met al positief dus! Nu mijn spiermassa nog wat omhoog en de kilo’s nog wat omlaag. Ik ga nog even door!

Ik houd je op de hoogte! 

Liefs, Annemijn 

Leave a Reply

CommentLuv badge