Mijn sport- en eetdagboek van de afgelopen 3 dagen

IMG_5202 (1)

Zoals jullie weten ben ik in april begonnen met een poging wagen tot weer gezonder eten, leven en meer sporten. Mocht je dit gemist hebben, je kunt er alles over lezen in het artikel over mijn nieuwe health- en sportroutine. Tja, dat kan ik dan wel mooi vertellen, maar vandaag deel ik mijn sport- en eetdagboek van de afgelopen dagen met jullie. Voor jullie (hopelijk) interessant en voor mij een stok achter de deur ;).  Hier komt ‘ie!

Maandag
Ontbijt: 150 gram magere kwark, 10 frambozen en een halve scoop eiwitpoeder.

Tussendoor: Een grote eierkoek.

Lunch: 150 gram magere kwark kokos + 55 gram aardbeien, twee vezelrijk crackers met kipfilet en een glas Coolbest Strawberry Hill.

Tussendoor: Een snack a jack rijstwafel en een smartbar crunchy van body & fit.

Diner: Zelfgemaakte courgettesoep, een oergranen beschuitje met aardbeien en een plak kwarkbrood. Als toetje nog 100 gram magere kwark.

Tussendoor: Een appel en een blokje pure chocolade (74%).

Sport: 60 minuten fietsen + 20 minuten hoelahoepen + 13.000 stappen.

Dinsdag
Ontbijt: 150 gram magere kwark, 60 gram aardbeien en een halve scoop eiwitpoeder.

Lunch: 2 vezelrijk crackers met huttenkase en twee plakken kwarkbrood met halvarine en halvajam framboos.

Tussendoor: Een banaan en een smartbar crunchy van body & fit.

Diner: Schnitzel en witlof met cherrytomaatjes en wat honing-mosterd dressing.

Tussendoor: Een pakje chocolademelk (voor het eerst in m’n leven, haha).

Sport: 80 minuten fietsen + 20 minuten hoelahoepen + training in de sportschool + 2.000 stappen.

Woensdag
Ontbijt: 150 gram magere kwark kokos, 48 gram aardbeien en een halve scoop eiwitpoeder.

Tussendoor: Drinkyoghurt limoen en een appel.

Lunch: Tosti met kaas en een plak kwarkbrood met halvarine.

Tussendoor: Een eiwitreep van Kruidvat.

Diner: Zelfgemaakte pastasalade met daarin feta, komkommer, tomaat, paprika, zilveruitjes, augurk en kipreepjes.

Tussendoor: Een split (ijsje).

Sport: 30 minuten fietsen + 6.200 stappen.

Zo, dit waren de afgelopen drie dagen. Normaal gesproken fiets ik niet zoveel. Vaak is dat niet mogelijk omdat ik soms voor mijn werk in de hele provincie te vinden ben. Deze week was het wel haalbaar en goed weer, geen excuses dus. Eerlijk gezegd vond ik het heerlijk. Wanneer ik met de auto ga, zit mijn hoofd vaak vol met van alles en nog wat. Zo kan ik soms echt stressen in het verkeer of over drukte op mijn werk. Op de fiets is dit echt heel anders en kan ik soms echt lekker mijn hoofd leegmaken. Ideaal dus.

Qua eten gaat het ook best wel goed, ik kan me goed aan mijn calorieën houden. Soms iets er overheen maar dit scheelt dan maar weinig. En gezien mijn beweging heb ik deze drie dagen ruimschoots calorieën overgehouden.

Al met al best wel tevreden. Nog even knallen totdat ik in mijn bikini op het strand kan liggen op Zakynthos.

Zijn jullie nog bezig met gezond(er) eten of sporten?

Liefs, Annemijn

2 Comments on Mijn sport- en eetdagboek van de afgelopen 3 dagen

  1. Renata
    20 juli 2017 at 08:17 (4 weken ago)

    Goed bezig hoor! Hoeveel calorieën is jouw doel op een dag? Ik zit rond de 13 a 1400 en dan 2 keer sporten bij Easy Fit, maar ik lijk helemaal niks meer af te vallen de laatste weken. Erg teleurstellend.
    Renata onlangs geplaatst…VriendinnenMy Profile

    Beantwoorden

Leave a Reply

CommentLuv badge