Mijn favoriete gezonde tussendoortjes

watermeloen

Tussendoortjes, door mijn werk vergeet ik die nog weleens. Resultaat? Een hongerige Annemijn aan het einde van de dag! Dat is niet altijd handig en gezond. Wanneer ik vrij ben maak ik er wat meer tijd voor en probeer ik gezonde keuzes te maken. Dat deed ik ook voor dit artikel! Wat zijn mijn favoriete gezonde tussendoortjes? Ik vertel het je vandaag.

 

komkommerchili

Komkommer met chilisaus
Oké dit klinkt vast als een hele gekke combinatie. Dat dacht ik in ieder geval toen ik dit voor het eerst hoorde. Maar niets is minder waar! Ik vind dit echt geweldig. Deze combinatie is sinds kort een hele grote favoriet geworden! De saus is pittig maar doordat de komkommer zoveel vocht bevat is dit juist heel lekker en verfrissend! Doordat de komkommer vocht bevat kom jij ook nog eens makkelijker aan je dagelijkse hoeveelheid water. Komkommer bevat de vitaminen: A, B1, B2, B6, B11 en C. Heel gezond dus! Zolang je niet teveel chilisaus eet is dit een heel lekker en gezond tussendoortje met een verassende smaak.

groene smoothie

(Groene) smoothie
Aan twee stuks fruit en voldoende groente per dag kom ik niet altijd. Gelukkig bestaan er altijd nog smoothies. Deze maak ik heel graag zelf van fruit en groente wat op dat moment in huis is. Ik gooi gewoon wat in de blender en ik kijk wel wat het wordt. Dit klinkt misschien stom maar ik hanteer geen recepten wat smoothies betreft. Ik kies gewoon een combinatie die me lekker lijkt en probeer het uit. Meestal gebruik ik fruit maar af en toe voeg ik ook spinazie toe. Zo’n groene smoothie ziet er misschien niet zo smakelijk uit maar ik vind dat je de smaak van groente absoluut niet proeft zolang je fruit toevoegt. Ideaal als tussendoortje en makkelijk mee te nemen!

fruit

Fruit
Aardbeien, frambozen, bananen, appels en peren. Ik ben er allemaal dol op en eet het graag. In onze eigen tuin hebben we aardbeien en frambozen staan en ik moet toegeven dat die toch het allerlekkerst blijven. Zeker wanneer je ze net geplukt hebt. Verder ben ik als zoetekauw dol op zoet fruit. Sinaasappel is dan weer minder mijn favoriet. Is je fruit te zacht of moet het eigenlijk op? Dan is een smoothie een optie.

water

Water
Je hongergevoel kun je best vaak stillen met water. Volgens mij is het zelfs zo dat je lichaam soms gebrek heeft aan vocht en je dat voelt als een hongergevoel. Ik probeer dan ook regelmatig (water) te drinken wanneer ik honger krijg. Zo’n fles is dan vrij snel leeg, zeker wanneer ik fruit aan het water heb toegevoegd.

Dit zijn de tussendoortjes die ik regelmatig eet en drink. Natuurlijk is het niet iedere dag zo gezond maar ik probeer wel regelmatig wat gezonde keuzes te maken. Binnenkort deel ik mijn favoriete ongezonde tussendoortjes met jullie.

Wat is jouw favoriete gezonde tussendoortje? Of heb je nog tips?

Liefs, Annemijn

 

 

 

1 Comment on Mijn favoriete gezonde tussendoortjes

  1. Desiree
    2 september 2016 at 15:50 (1 jaar ago)

    Komkommer met chilisaus klinkt interessant! Nog geen paar maand geleden dacht ik dat geen tussendoortjes eten ‘goed’ voor je was. Inmiddels weet ik wel beter. Fruit is toch wel echt mijn favoriet. Al gaat een schaaltje griekse yoghurt er ook altijd wel in 🙂
    Desiree onlangs geplaatst…SUITSUIT – African Blue ZebraMy Profile

    Beantwoorden

Leave a Reply

CommentLuv badge