Mijn eetdagboek – week 5 (Bodieboost-proof)

IMG_9499

Oei, vorige week heb ik niks van me laten horen wat eten betreft omdat ik het te druk had met carnaval vieren, stage en school. Daarom deze week een nieuwe ronde en dus nieuwe kansen. Jullie hadden immers nog een eetdagboek van week 5 van mij te goed. Daarom vandaag een overzicht van wat ik gegeten heb in een nieuw eetdagboek

Maandag
Ontbijt: Yoghurt met cruesli
Tussendoor: –
Lunch: 2 Crackers met vleeswaren
Tussendoor: Een banaan en een snicker (joker)
Diner: Zalm in bladerdeeg met spinazie, worteltjes, wat krieltjes en vla.
Tussendoor: 1 Mandarijn

Dinsdag
Ontbijt: 2 Boterhammen met hagelslag
Tussendoor: –
Lunch: Een kop pompoensoep en magere yoghurt
Tussendoor: Een handje walnoten
Diner: Hutspot met rookworst, zelfgemaakte appelmoes en vla
+ 1 uur Zumba

Woensdag
Ontbijt: Magere yoghurt met cruesli
Tussendoor: Een peer
Lunch: 2 Crackers met vleeswaren
Tussendoor: –
Diner: Rijst met gehaktballetjes en veel groente
Tussendoor: 1 Sinaasappel

Donderdag
Ontbijt: Magere yoghurt
Tussendoor: 1 Sultana
Lunch: Verse pizza met tomatensaus, parmaham, kaas en veel rucola
Tussendoor: Smoothie van sinaasappel, aardbei en frambozen en een stukje witte chocolade/frambozentaart (joker)
Diner: 1,5 kipschnitzel en wat sperziebonen… meer kon ik niet op na het taartje

Vrijdag
Ontbijt: Magere yoghurt
Tussendoor: –
Lunch: Champignonsoep en een plak ontbijtkoek
Tussendoor: –
Diner: Verse pastinaaksoep, varkenshaas wellington, aardappelpartjes en appelcrumble
Tussendoor:
+ 2 uur hossen op carnavalsmuziek

Deze week had ik veel zin in zoetigheid maar gelukkig heb ik het redelijk goed weten te beperken. De fijnste (ahum) tijd van de maand zat er weer aan te komen. De tussendoortjes gaan al een stuk beter maar ik merk dat ik dat nog meer zou kunnen verbeteren. Helaas is dat niet altijd mogelijk wanneer ik op stage ben maar waar ik de kans krijg probeer ik deze wel te grijpen. De week heb ik positief afgesloten en ook de weegschaal was tevreden! -0,8 kg deze week!

Van week 6 heb ik helaas geen eetdagboek. Dit kwam doordat ik vier dagen carnaval aan het vieren was en daarnaast ook nog mijn maandelijkse feestje had. Deze combinatie zorgde er voor dat ik weinig trek had en niet altijd gezonde keuzes kon maken. Vanaf deze week (week 7) ga ik er weer helemaal voor en houd ik mijn eetdagboek weer voor jullie bij. Vanaf volgende week is mijn eetdagboek dus weer helemaal up-to-date en kunnen jullie hier weer lezen wat ik deze week gegeten heb en hoe de weegschaal hier op reageerde. Ik ga er weer helemaal voor!

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie nog tips of tricks voor mij?

Liefs, Annemijn

2 Comments on Mijn eetdagboek – week 5 (Bodieboost-proof)

  1. Desiree
    16 februari 2016 at 14:01 (2 jaar ago)

    Wat goed dat je dit durft te delen. Datgene wat je eet is namelijk heel persoonlijk! Zelf zou ik 2 crackers als lunch echt veeeeel te weinig vinden, maar met 2 boterhammen ontbijten vind ik dan weer veel te veel. Het is voor iedereen anders! šŸ™‚ Ik heb dan ook geen tips en tricks voor je. Zelf probeer ik bewust met mijn eten bezig te zijn, maar niet te veel omdat ik er anders weer in zal doorslaan. Dit gaat goed tot dat ik s avonds op de bank zit.. oeps
    Desiree onlangs geplaatst…Spread the happiness #7My Profile

    Beantwoorden
    • lifebyannemijn
      16 februari 2016 at 17:37 (2 jaar ago)

      Dank je wel Desiree! Leuk om jouw ideeĆ«n hierover te lezen. 2 Boterhammen als ontbijt eet ik thuis eigenlijk nooit maar wanneer ik op stage ben wel omdat hier weinig anders is en ik dan wat meer energie nodig heb. Ik heb ook periodes dat ik super gemotiveerd ben en ook periodes waar ik het liefst met chips op de bank zou zitten. Maar balans daarin is het beste en dat probeer ik nu šŸ™‚

      Beantwoorden

Leave a Reply

CommentLuv badge