Jaaroverzicht: 17x mijn eerste keer … in 2017

best nine 2

Vandaag is het zover, de laatste dag van het jaar. Vanavond en vannacht is het weer tijd om je vol te eten aan oliebollen, champagne te drinken en knallend het nieuwe jaar in te luiden! Tijd om terug te blikken op dit jaar, tijd voor een jaaroverzicht dus!
Vandaag is het zover, mijn jaaroverzicht van 2017! Dit jaar vol dingen die ik dit jaar voor het eerst gedaan heb. Want voor alles is een eerste keer toch? Kijk jij mee naar mijn ‘eerste keer’ in 2017?

Op sportief gebied veranderde het één en ander in 2017. Ik stopte met fitnessen bij mijn oude, vertrouwde sportschool. Ik sloot een nieuw abonnement af bij een nieuwe sportschool en daar sport ik sinds april met veel plezier. En dat vrijwel altijd twee keer per week! Daarnaast heb ik het hardlopen voor de 1001ste x opgepakt. Ook met veel plezier maar ook weer met blessures. Daar wordt aan gewerkt maar mijn eerste twee ‘eerste keren’ komen hier wel uit voort! Zelfs nummer drie heeft er wat mee te maken.
1. Deelgenomen aan een obstakelrun. In juni 2017 deed ik mee aan de ‘Rovers run’ in Halsteren. Een parcours van 7 km door de blubber en over obstakels, did it! Waarschijnlijk in 2018 weer.

nightrun jayden
2. Deelgenomen aan een Nightrun.
In oktober 2017 volgende de Nightrun voor Stichting Jayden in Goes. Ook deze is voor herhaling vatbaar! Wat is dat leuk in het donker met allerlei gekleurde lampjes!
3. Koude chocolademelk gedronken én lekker gevonden.
Vroeger moest ik dit dus echt niet hebben. Koude chocolademelk, hoe kon je het bedenken. Tot ik dus fanatieker begon te sporten en nu iedere maand onder andere mijn vetmassa, spiermassa, gewicht, bmi etc gemeten wordt. Daar kwam uit dat ik meer eiwitten mag eten en laat chocolademelk dat nou net veel bevatten. En zo begon het dus, inmiddels drink ik na bijna iedere training een pakje ;).

Op het gebied van gezondheid was 2017 een goed jaar! Op één klein dingetje na…
4. Een verstandskies laten trekken en een ‘gewone’ kies laten vullen.
Voor het eerst in 23 jaar een gaatje… helaas! Maar deze is gevuld.
Een paar weken daarvoor mocht ik ook al naar de tandarts om een verstandskies te laten trekken. En nu? Nu vind ik het stiekem niet zo erg dat de praktijk tussen kerst en oud&nieuw dicht is. Ik moet namelijk nog een afspraak plannen voor controle. Stellen jullie dit ook altijd uit?

nederlands elftal

Op 9 juni van dit jaar ging ik met mijn vriend en familie naar een wedstrijd van het Nederlands elftal in de Kuip (foto). In september deden we dit nog eens over maar dan iets anders. Ik ging met hen voor het eerst naar een eredivisie-wedstrijd:
5. Naar een wedstrijd van NAC Breda geweest.
Zeker voor herhaling vatbaar. Als het ergens gezellig is, is het wel in Breda! En naar een wedstrijd kijken vind ik nou eenmaal ook leuk.

6. Mijn auto verkocht.
Bye bye, lieve Ford Ka. In april dit jaar ruilde ik mijn vertrouwde Ford Ka om voor een jongere Peugeot. Gelukkig rijd ik hier ook met heel veel plezier in! Bij dit punt hoort eigenlijk nog een andere eerste keer. Ik reed toen namelijk ook voor het eerst naar Drenthe. Maar dat is weer een ander verhaal.

ford ka

Nadat ik dat meegemaakt had, hebben mijn vriend en ik ook nog een auto gehuurd.
En wel tijdens onze vakantie op Zakynthos, waar een auto overigens geen overbodige luxe was.
7.  Een auto gehuurd (op Zakynthos). Na een verwarrende start bij de verhuur, ging het verder helemaal prima en kan ik het echt aanraden.
En aangezien Zakynthos een eiland is, zijn we daar naartoe gevlogen. Dit was gelijk de eerste keer samen met mijn vriend vliegen. Afzonderlijk van elkaar hadden we dit wel gedaan maar nooit samen. Dit was dus weer een leuke mijlpaal.
8. Met mijn vriend met het vliegtuig op vakantie geweest.
Check!

9. Een Levi’s spijkerbroek gekocht.
Eigenlijk draag ik nooit broeken van een groot merk. Maar bij Zalando scoorde ik dit jaar voor het eerst iets van Levi’s. Misschien niet heel bijzonder maar dit had ik dus nog nooit gedaan! En hij zit als gegoten en was het dus zeker waard.

Na onze vakantie op Zakynthos, was het van de zomer tijd om bij te kletsen met hele goede vrienden. En wat is er leuker om dat te doen tijdens een gezellig dagje samen. We besloten 4 scooters te huren en op pad te gaan. En laat ik dat nou net nog nooit gedaan hebben.
10. Op een scooter gereden. Ik ben absoluut een held op sokken. Maar dit vond ik dan weer wel heel erg leuk!

scooter simone

11. Aangehouden door de Koninklijke Marechaussee.
Dit is er dan weer één om minder trots op te zijn, haha. Gelukkig niks ernstigs, ik moest alleen de lichten van mijn auto wat beter aanzetten ;).

12. Pech onderweg gehad.
Samen met mijn vriend stond ik in oktober met pech. Net voorbij de Westerscheldetunnel. Gelukkig viel het best wel mee en is het bij een lekke band gebleven.
13. De ANWB gebeld.
Dat ANWB-pasje kwam eens van pas. Tja, met pech is de ANWB toch best handig. Jammer dat je soms vrij lang moet wachten. Wij konden gelukkig na twee uur weer de weg op. Maar zonder ANWB was dat niet zomaar gelukt. Bedankt!

14. Op vakantie geweest naar Duitsland.
Ondanks dat ik er al 23 jaar doorheen gereden was en zeker al 23x, was ik er nooit op vakantie geweest. Tijd om daar verandering in te brengen. Half december zijn we namelijk nog een midweek naar Winterberg geweest.

winterberg 2017

15. Gaan skiën (outdoor) in december.
Wintersportvakantie vieren wij altijd in februari of begin maart. Maar deze maand zijn we dus ook heerlijk gaan skiën in Duitsland. Heel bijzonder! We zijn gelijk goed in de stemming gekomen.
16. Ski’s gekocht. Voor het eerst een eigen paar ski’s, schoenen en stokken. Na heel wat jaren huren, kwam het er nu toch van. En die hebben we gelijk goed kunnen testen in Winterberg. Op naar de wintersportvakantie in 2018!

17. Voor mijn werk naar een congres geweest. Met een ‘echte’ baan komen dit soort dingen er ook bij kijken. Geen probleem, ik vind het hartstikke leuk om af en toe naar een congres of een scholing te gaan. Alleen maar leuk dat die kansen er zijn! In september 2018 volgt er waarschijnlijk nog een opleiding naast mijn werk.

Dit was ‘m dan voor dit jaar. Ik wil jullie bij deze een hele fijne jaarwisseling wensen!
Geniet er van! Tot volgend jaar lieve bezoekers!

Liefs, Annemijn