(Eet)dagboek van mijn shake-week

shake

Zoals je vorige week hebt kunnen lezen, ben ik begonnen met het drinken van maaltijdvervangers in de vorm van shakes. Dit omdat ik erg benieuwd was of dit echt effect heeft op je lichaam. Maar wat is dat effect? En zijn ze een beetje te drinken? Ik heb een (eet)dagboek bijgehouden om mijn ervaringen met jou te delen. Kijk je mee? 

Dag 1
09.00: Voor mijn eerste shake spring ik nog even op de weegschaal. 08.45 dat is een mooie tijd voor de eerste shake. 250 melk en een maatschelp met poeder en dat even mixen, zo simpel kan het zijn. En dan is het moment daar! Ik moet zeggen dat de smaak me best wel meevalt. Je proeft de aardbeiensmaak duidelijk maar het is niet te overheersend. Gelukkig zijn er ook bijna tot geen klontjes te bekennen want als ik ergens niet van houd, zijn het stukjes of klontjes in mijn eten/drinken. Na de shake maak ik mezelf klaar en spring ik op de fiets. Om 10.00 eet ik nog droge plak ontbijtkoek (de minder suiker variant).

12.00: Tot nu toe helemaal geen hongergevoel gehad. Toch zegt de klok me dat het tijd is om te lunchen. Ik maak daarom voor de tweede keer een shake klaar. Een voordeel van het lunchen met een shake is dat je zo klaar bent. Zo houd ik tijd over om te bloggen. Ik moet wel toegeven dat ik nu al zoveel zin heb in het avondeten. Gewoon om iets echt te eten. Ik zoek daarom gelijk wat recepten voor de komende tijd. Om 15.00 eet ik weer een tussendoortje. Vandaag vallen de shakes me reuze mee. In gedachten leek me dit zoveel erger. ’s Avonds eet ik gewoon ‘wat de pot schaft’ en daarna ga ik nog een uur sporten in de sportschool. Hierna eet ik niks meer en ik moet zeggen dat ik ook geen honger of trek heb.

Dag 2
09.00: De eerste shake van vandaag zit er alweer in. Ik moet zeggen dat het vandaag al veel minder erg is dan gisteren en ik zonder problemen de shake drink. De rest van de ochtend heb ik geen honger gevoel maar omdat ik de rest van de ochtend weg ga, neem ik om 10.00 een droge plak ontbijtkoek (weer de minder suiker variant). Wat ik wel merk is dat ik vandaag kouder heb maar dat is niet zo gek aangezien ik nu minder calorieën binnen krijg.

12.00: Shake nummer twee van vandaag. Hij gaat er weer prima in en ik heb gelijk geen honger meer. ’s Middags kook ik soep en maak ik broodjes en van die geur krijg ik wel trek. Maar ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik honger heb, Rond 15.00 eet ik nog een tussendoortje (iets wat ik bak voor mijn blog) en als avondeten zelfgemaakte minestronesoep boordevol groente, hmm!

Dag 3
09.00: De ontbijt-shake gaat er prima in! Daarna fiets ik na de huisarts en om 10.30 eet ik een kiwi.

12.00: Ook deze gaat er weer goed in. Tijdens het drinken van mijn shake bekijk ik wat blogs en zo is ‘ie op voordat ik het weet. Wat me vandaag opvalt is dat ik het weer snel koud heb. Maar misschien heeft dit ook wel gewoon met de kou van buiten te maken.
Om 15.00 eet ik nog een tussendoortje en mijn avondeten bestaat uit twee bruine boterhammen met hummus aangezien ik op mijn werk moet eten,

Dag 4
09.00: Niks op aan te merken! Wel ga ik voor mijn shake even op de weegschaal omdat ik zo benieuwd ben. Het resultaat deel ik later met je.

12.00: De shake voor de lunch is weer lekker en daarna fiets ik 20 km.
Gelukkig totaal geen last van honger. Doordat de middag vrij druk is eet ik pas weer om 18.00. Op dat moment heb ik wel veel trek. Mijn avondeten bestaat uit zilvervliesrijst, kipfilet en roerbakgroente.

Dag 5 en 6 Weekend
Dit weekend ben ik bij mijn vriend maar ik heb besloten om de shakes gewoon mee te nemen. In plaats van verse broodjes eet/drink ik dan ook het hele weekend shakes als ontbijt en lunch. Ik merk dat het de verleiding om iets anders te eten nu groter is omdat het weekend is én omdat ik niet alleen ben. Op zondag neem ik één shake in plaats van twee omdat ik wat later uit bed kwam en de shakes anders kort op elkaar zouden zitten.

Een paar glazen frisdrank en wat chips zijn dan ook het slachtoffer wanneer ik de verleiding niet meer kan weerstaan. Persoonlijk vind ik dit geen schande, het is namelijk gewoon weekend en normaal snoep ik dit (of meer) ook in het weekend. Mijn resultaten zouden dan ook niet écht eerlijk zijn wanneer ik nu dit weekend helemaal niks zou snoepen aangezien ik dat normaal ook doe. Geen goed excuus maar wel eerlijk.

Dag 7
09.00: Ik raak hier echt aan gewend want het gaat weer prima.

13.00: Ik ben wat later thuis omdat ik aan het werk was en merk dat ik wel trek begin te krijgen. Ik drink de shake dan ook om 13.00. Om 15.00 eet ik nog een cracker met hummus. ’s Avonds eet ik een schnitzel met witlof uit de oven.

Zo! De week is alweer voorbij. Wat gaat dat snel zeg! Naast de shakes heb ik deze week 1 uur gesport in de sportschool, 2 uur gefietst en 1 uur gewandeld.

Ik merk dat het drinken van shakes veel minder erg is dan dat ik gedacht had. De verleidingen zijn me heel erg meegevallen en de smaak van de shakes was heel goed te doen. Daarnaast is het soms ook echt makkelijker omdat je zo snel kunt ontbijten of lunchen. Conclusie: Ik ga dit nog wel even volhouden en blijf jullie op de hoogte houden!

Wat had jij verwacht?

Liefs, Annemijn 

 

3 Comments on (Eet)dagboek van mijn shake-week

  1. Anneleen
    19 oktober 2016 at 10:48 (1 jaar ago)

    Wauw wat fijn dat het je zo goed afgaat! 🙂 ik ben benieuwd of je veel afvalt met zo’n shakes. Niet dat jij dat nodig hebt trouwens! 😉

    Beantwoorden

1Pingbacks & Trackbacks on (Eet)dagboek van mijn shake-week

  1. […] mijn (eet)dagboek wat gisteren online gekomen is, heb je al kunnen lezen hoe ik het ervaren heb. Mocht je het niet […]

Leave a Reply

CommentLuv badge